Jak startovat Škodovku

30. srpen 2014 | 23.14 | rubrika: Autokoutek

Při prolézání škodováckého fóra jsem narazil na perkfektní příspěvek od jednoho ze členů:

"ešte za dávnych čias, tak 5 rokov dozadu, keď na mojej-našej-rodinnej škodovke jazdieval ešte aj môj bracho za frajerkou, som mu spísal návod v rozsahu celej veľkej A4 s postupmi kedy ako štartovať lebo furt to nevedel a mňa šlo z toho poraziť že to vždy točí a nikdy mu to nechce chytiť"

Ako štartovať škodovkuJ

(...a iné autá s karburátorom)

Zimný motor, auto stojí pár hodín-pár dní, vonkajšia teplota nad 0°C

- pred štartovaním 2-3x zošliapnuť plynový pedál (vstreknutie malého množstva benzínu do karburátora)

- sytič naplno

- štartovať bez plynu, až po roztočení motora (ihneď) prebudiť otáčky motora plynovým pedálom - podľa potreby

- chvíľu nechať otáčky stabilizovať, až potom sa pohnúť

Zimný motor, auto stojí 1h-2h, vonkajšia teplota nad 0°C

- sytič naplno

- štartovať bez plynu, až po roztočení motora (ihneď) prebudiť otáčky motora plynovým pedálom - podľa potreby

Zimný motor, vonkajšia teplota hlboko pod 0°C

- pred štartovaním 2-3x zošliapnuť plynový pedál (vstreknutie malého množstva benzínu do karburátora)

- sytič naplno

- štartovať bez plynu

- ak sa motor neroztočí na 1. krát hneď, chvíľu počkať a štartovať 2. krát.

- až po roztočení motora (ihneď) prebudiť otáčky motora plynovým pedálom - podľa potreby

- chvíľu nechať otáčky stabilizovať, až potom sa pohnúť

Teplý motor, okamžité štartovanie po zastavení

- sytič vypnutý

- až po roztočení motora (ihneď) prebudiť otáčky motora plynovým pedálom - podľa potreby

Teplý motor, štartovanie pár minút po zastavení

- po predošlej jazde vplyvom tepla odparené palivo z karburátora do sania (príliš bohatá zmes na "snadné" naštartovanie)

- sytič vypnutý

- plynový pedál na podlahe (čiastočné ochudobnenie nežiadúco bohatej zmesi)

- štartovať o pár sekúnd dlhšie ako inokedy, až kým motor nenaskočí (štartovanie na viac krát nepomôže, motor ešte viac zahltíme palivom a štartovanie bude ešte zložitejšie)

Štartovanie bez známych okolností predchádzajúceho jazdenia

- zapnúť zapaľovanie, zistiť teplotu motora, v závislosti od nej štartovať podľa predchádzajúcih bodov; sytič netreba používať vždy "naplno”.

Ak motor nenaskočí na 1., max. 2. krát, chybu treba najskôr hľadať medzi sedadlom a volantom, až potom v zapaľovacej sústave automobilu...


... k tomu snad nelze ani nic dodat :D Kdo nezažil, nepochopí :D

Související články

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 0.00 (0x)

Deníček Agáty

24. listopad 2012 | 21.29 | rubrika: Autokoutek

Ne, nebojte se, nezačíná tu psát jakási neznámá Agáta :-). Agáta je moje nové auto - Škoda 105L zvaná Agáta. To jméno vzniklo podle její barvy - agáve. Je to moje první čtyřkolé potěšení. Dostal jsem jej od známého za symbolickou 1 korunu českou. Z auta mám opravdu radost. Už jenom to, že člověk může jít před barák, sednout si do auta, zavřít oči a alespoň na chvíli pocítit vůni dálek, je úžasný pocit (jezdit prozatím nemůžu, 18 mi bude až na jaře 2012).

Navíc je fajn, že Agáta dokonce naposled prošla bez problémů TK. Můžu říct, že je opravdu v dobrém stavu. Jediné, co je horší, je zadní geometrie. Projevil se zub času a únava materiálů, takže řítit se s Agátou větší rychlostí jak 90 km/h, může být opravdu nebezpečné. To mi ale až tak nevadí, stejně budu jistě alespoň ze začátku podělaný až za ušima :-).Navíc tohle by mělo být auto, na kterém bych se především měl naučit jezdit. A co s Agátou bude v okamžik, kdy už budu relativně dobře jezdit (a Bůh ví, jestli na podzim příštího roku protlačím další TK), ví jen Bůh. Nevylučuju, že bych si ji mohl ještě další dva roky po absolvování TK nechat ... ale nebudeme předbíhat.

edited 7. října 2012: 60 405 km - Agáta 10. září úspěšně prošla technickou. Při rozhovoru s kamarádem škodovkářem mě začla nahlodávat myšlenka, že bych si Škodovku nechal ještě déle, než jsou ty 2 roky, po které mi platí nová technická. Sehnal bych jí garáž, vedle toho bych si koupil nějakýho spotřebáka na běžné ježdění a Škodovku si pomalu vyšperkoval a měl ji prakticky jen na srazy a nedělní výlety do přírody. Tedy za předpokladu, že se mi za ty dva následující roka nerozpadne pod rukama ... ale tohle všechno je zatím ve hvězdách

Jedná se o klasickou Škodu 105L s motorem o objemu 1046 ccm, výkonem 33,1 kW a závratnou maximální rychlostí 130 km/h. 

jehlickova

Tak Agátko, doufám, že mi budeš ještě nějakou dobu věrně a dobře sloužit! :-)


Deníček přesunut na škodovácké fórum - viz. karta vozidla

28. října 2012 - 60 755 km - přezutí na zimní pneumatiky 165/70 R13 Tigra WinterA s vzorkem 2x 5 mm (na přední nápravu) a 2x 6 mm (na zadní nápravu). Všiml jsem si, že jedna z pneumatik je nerovnoměrně středově sjetá (dal jsem ji ke spolujezdcovi). Na pneumatikách je napsáno "Made in Yugoslavia" -> jsou minimálně 9 let staré. Ale co ... 4x zimní pneu na diskách (byť zrezlých) s poměrně slušným vzorkem za 200 Kč ... to není špatné :-). Přes zimu moc nenajezdím a v létě na nich můžu jezdit dál. Auto sedí jako přibité. Mazání vodní pumpy, dolití pár kapek brzdové kapaliny

komentáře (27) | přidat komentář | hodnocení 1 (1x) | přečteno: 204x

Řidičák je doma

16. květen 2012 | 14.47 | rubrika: Autokoutek

... tedy vlastně ještě není, teprve jsem si o něj zažádal ... Ale řidičské oprávnění už mám :-) V pondělí jsem v autoškole zdárně složil zkoušky. E-testy jsem napsal na 100%, na technice mě komisař trošku dusil (nepoužíval jsem terminologii, která by se mu líbila, i když jsem principielně všechno věděl) a jízdy byly docela v pohodě. Jel jsem jen asi 20 minut. I přes to, že jsem jel s autem, které mi vyhovuje víc (během autoškoly jsem vystřídal 3 auta a 4 instruktory), nervy pracovaly až tak, že mi to dvakrát chcíplo a málem jsem prosral jeden zákaz odbočení vpravo ... Ale mám to! :-)

A jak řekl jeden můj dobrý přítel

"To pravé řidičské přichází teprve po autoškole"

komentáře (6) | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 0.00 (0x)

Výměna svislého čepu na Š105

11. březen 2012 | 22.59 | rubrika: Autokoutek

S bráchou jsme furt řešili, že něco klepe na přední nápravě. Do podezření padl pravý svislák. Rozhodli jsme se, že auto předáme do rukou zkušenějším, ať se mu podívají na zoubek. Dali jsme jej opravit na zdejší učiliště. Davidovi vždycky Škodovku opravili za slušný peníz a nikdy si nestěžoval na kvalitu odvedené práce. Tož proč tam tu naši Agátu nedat? :-)

komentáře (4) | přidat komentář | hodnocení 0.00 (0x) | přečteno: 188x

Pár dní před autoškolou

6. březen 2012 | 17.39 | rubrika: Autokoutek

V sobotu jsme byli zase jezdit. Na tomhle videu jsme trénovali řazení jednotlivých rychlostních stupňů. Povedlo se mi tam nacpat všechny (1 - 4). Až na ten pokus o rozjetí na neutrál (ono to opravdu nejde :-D) a ne zrovna povedené přeřazení na 4ku to docela šlo. Zítra (ve středu 7. března) se jdu přihlásit do autoškoly, tak mi drže palce :-).